2011. november 28., hétfő

Tejfölös krumplifőzelék


Szombaton megint valami egyszerű és finom ételre vágytam. Olyan régen ettem már tejfölös krumplifőzeléket... 
A reggelt a piacon kezdtük, és vettünk házi tejfölt. Hát az maga volt a gyönyörűség, olyan finom krémes tejfölt sikerült vennünk, hogy nem csak a főzelékbe került, hanem ahogy hazaértünk friss kiflivel és pici sóval is megkóstoltam. Nem tudok megfelelő jelzőt találni rá, hogy milyen finom volt. Ég és föld a bolti és a házi között a különbség, de hát ezt eddig is tudtam, csak sokszor lustaságból próbálok mindent egy helyen megvenni, egy boltban. De amikor a piacon házi tejet, tejfölt, vajat, kecskesajtot vásárolok, mindig konstatálom, hogy csak ott szabadna, mert még e legegyszerűbb dolgok is különlegessé válnak ezektől az alapanyagoktól.
De jöjjön a recept. Kb. fél óra alatt megvan az egész, kiadós és nagyon finom.

Hozzávalók:

1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 evőkanál darált, sóban eltett parika, (vagy Piros Arany)
1 kávéskanál piros porpaprika
2,5 dl tejföl
1 kg krumpli
1 evőkanál olivaolaj
1 mokkáskanál só
2 evőkanál étkezési keményítő (elhagyható)
víz

Elkészítés:

Egy fazékban olajon megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát. Lehúzom a tűzről, beleteszem a darált és a por paprikát, kicsit kevergetem, visszateszem a tűzre. Hozzáadom a megpucolt, kockára vágott krumplit. Átforgatom és hozzáadok, annyi vizet, hogy ne lepje el teljesen.
Hozzáadom a sót és a rövid lében puhára párolom a krumplit. Amikor már puha egy kis edényben pici vízben elkeverem a keményítőt és a tejfölt. Hőkiegyenlítéssel pár kanál főzelék levet adok hozzá és elkeverem. Majd az egészet a krumplis fazékba öntöm, jól összekeverem, pár percig még főzöm és kész is. Ha nincs otthon keményítő, akkor először pár szem krumplit összepaszírozok, ez sűríti a levet és utána adom hozzá hőkiegyenlítéssel a tejfölt.

Ha valaki szeretne, készíthet hozzá feltétet, főzhet bele karikákra vágott virslit stb. De az alaprecept is isteni!




2 megjegyzés:

  1. Az én Kincsem a babával volt elfoglalva, így én főztem helyette. Aki először készíti figyeljen arra hogy amikor a hőkiegyenlítést végzi kellően nagy edényben tegye, mert sok lé kell ahhoz hogy meleg legyen :-) Csak hogy más kárán tanuljatok. ettől függetlenül a főzelék isteni lett. (Keményítőt én sem raktam bele)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...